Myslim si, ze neni spravne brat lidi v nabozenstvich a duchovnich smerech jako nejake zabare. Pokud nekdo mluvi o krestanech a o tom, jak jednaji, mel by si uvedomit jednu vec. Kdyz se clovek narodi v krestanske rodine, automaticky z nej rodice udelaji taky krestana a on prijme nejake krestanske moralni hodnoty. Dulezite ale je, ze je to porad jen svetsky clovek a krestanstvi je zkratka jen jeho zivotni styl - takze jaky ma smysl rikat o tech lidech, ze smysleji tak ci onak, kdyz jsou to stejne tak svetsti lide a svetsti lide jsou na svetske urovni a delaji svetske veci, jako jakykoliv jiny svetsky clovek, ktery v zadnem nabozenstvi neni. Takze jaky smysl ma, kvuli jejich chovani kritizovat ostatni krestany - opravdove praktiky? A z meho uhlu pohledu, rekl bych, ze u svetskeho cloveka, ktery vyznava krestanstvi, je stale vetsi pravdepodobnost lepsich moralnich hodnot nez u ateisty. Napriklad, jak casto se stava, ze by se muzu a zena, oba krestane, ve svem rodinnem zivote navzajem podvadeli, nebo se rozesli? Rekl bych ze i v dnesni dobe si takovy par dokaze udrzet relativne souladny manzelsky zivot. Pripomnelo mi to jednu vec - kdysi pred lety, kdyz jsem byl tzv. tvrdy punkac, se moje parta rozhodla jit pohorsovat posluchace Tokio Hotel (pry punk) - na jejich koncerte. (punkaci jsou haklivi na takove ty radoby punkove kapely) Nakonec, kdyz tam tak lezeli a popijeli krabicove vino, vsichi se shodli na tom, ze jsou vlastne jen trapni a bylo jich tech deti lito- prisli se posmivat v podstate mladym detem, ktere tam byly se svymi rodici. Tim vam chci upresnit to, komu se vlastne posmivate - obycejnym svetskym lidem krestanskeho vyznani. A pokud jde o ty radne praktikujici v klasterech v minulosti (dnes uz mozna moc ne, protoze se to ponekud zkazilo, ale i tak se urcite najdou jeste stale dobre klastery), myslim ze spousta z nich si sahla poradne vysoko, stejne jako radni praktikujici v buddhismu v minulosti. Pokud jde o modleni a svetske lidi, myslim ze to nejlepe rekne tento pribeh:
Po dlouhý čas Číňané věřili v bohy a respektovali buddhy. Tento příběh je právě o takové víře.
Říká se, že tato legenda pochází z dávných časů. Bódhisattva Ti-cang (Kšitigarba) sestoupila do světa lidí, ale viděla, že většina lidí už nevěří v bohy ani v buddhy. Ze svého soucitu se rozhodla nalézt poslední věřící a zachránit je.
Bódhisattva Ti-cang se proměnila v žebračku, chodila po vesnici od domu k domu a žebrala o jídlo. Nikdo jí nedal najíst a nikdo neuctíval Buddhu. Na konci vesnice uviděla ženu, jak pálí vonnou tyčinku před sochou Buddhy. Přišla k ní a prosila o jídlo. Žena zaváhala: „Zbyla mi jen jedna miska rýže. Můžeš si vzít polovinu, ale druhou polovinu potřebuji na oběd pro Buddhu.“
Vidouc laskavé srdce a oddanost té ženy, Bódhisattva Ti-cang jí odhalila budoucnost. Ukázala na dvojici kamenných lvích soch na konci vesnice a řekla: „Až se oči těchto lvů zbarví do ruda, je to znamení, že přijde velká povodeň. Budeš muset pospíchat a utéct do hor. Tam budeš zaručeně v bezpečí.“ S těmi slovy žebračka-Bódhisattva odešla.
Laskavá žena řekla její slova všem ve vesnici, ale nikdo jí nevěřil. Místo toho jí nadávali a posmívali se jí. Říkali, že je blázen a věří na pověry: Jak by mohly oči kamenných lvů zrudnout? Zapřísahala vesničany, aby jí věřili, ale bez úspěchu.
Žena si slova žebračky držela v paměti a každý den oči lvů sledovala. Jednoho dne si z ní chtělo několik zlomyslných vesničanů vystřelit. „Sehrajme to na ni; nabarvíme v noci těm sochám oči na červeno.“
Ráno, když žena spatřila, že oči lvů skutečně zrudly, hrozně se vyděsila. Běžela do vesnice a křičela: „Rychle utíkejte! Blíží se velká povodeň!“ Nikdo ale neposlouchal. Smáli se jí, až se za břicho popadali.
Když nemohla nikoho přesvědčit, utekla žena do hor sama. Když vyšplhala na vrchol, otočila se a uviděla, že celá vesnice už je po vodou. Smutně se rozplakala.
Ktereho boha by zajimalo, ze ten ci onen umi telekinezi, nebo ze umi astralne cestovat? Rekl bych, ze mnohem vice oceni cistotu srdce a spravedlive ciny. Ikdyz ta zena byla svetsky clovek, porad mela to srdce uctivat buddhu - ne proto, ze by neco chtela, ale jen proto, ze citila, ze buddhove jsou proste nesmirne majestatni a vzneseni. A tak pro buddhu objetovala i posledni misku ryze kterou mela. Kdo muze rict ze to bylo zbytecne plytvani jidlem? To muzou rict jen lide dnesni doby, kteri postradaji moralni zasady. Je to take odrazem vnitrni cistoty cloveka, dat neco a nechtit nic. No nevim jestli se z toho da pochopit, co jsem chtel rict, ale toto je muj prispevek k nabozenstvim.
Jeste bych doporucil precist si cast Noveho zakona v Bibli, ktery je o Jezisovi - ikdyz mozna nemate radi krestanstvi, tohle bych od neho proste oddelil a rekl, ze je to proste nutnost
Reknu ale neco k chaosmagii. Na starem foru tady dal ATA stranku ktera se venovala chaosmagii - takze jsem si precetl pra veci co tam meli... Z tech povrchnich informaci, ktere jsem ziskal, jsem si vsiml, ze chaos magie vznikla teprve nedavno. Vsiml jsem si taky podpisu, ktery mel jeden pripevatel, uz nevim jeho prezdivku: "Jsou dva druhy magie: magie pro homosexualy a magie pro darebaky. Chosmagie je ta pro darebaky. Podepsan nejaky autor tohoto citatu". Neco takoveho proste muze vzniknout jen v tomto dnesnim casovem obdobi. To co jsem prave napsal muzete brat jako mou nevyslovenou urazku chaosmagie.