Mind quest

"Realita" ve stylu RPG zrcadlící psychiku uživatele
Uživatelský avatar
ATA
Příspěvky: 1600
Registrován: stř, 28. kvě 2008, 18:55
Bydliště: Litovel
Kontaktovat uživatele:

Mind quest

Příspěvekod ATA » sob, 30. kvě 2015, 03:05

Knihovna
Zakladní podoba:
Obrázek
Místo : Sdílené město , je možno se napojit také přes "adresu" v obrázku
Info: Obsahuje sdílené informace uživatelů MQ . V případe nenalezení informace možnost hledat v knihovnách mimo MQ ale je třeba zadat záměrem /povolit .Stahovat z knihovny je možné bez vstupu do knihovny "fyzicky" v MQ a je také možné s ní stahovat bez nutnosti vstupu do MQ nebo dokonce jeho instalace. Při pokusu vstoupit do knihovny bez instalace MQ je ale většinou třeba stáhnout a nainstalovat informace jak v ní hledat a jak číst data v něketerých případech také vylepšit komunikaci.

Interface: "Fyzické" vyhledávaní v knihovně
Vyhledávání jako na google záměrem
Displej na ruce (zatím nefunkční)
PC interface (zatím velice omezené funkce )
NPC ve městě (zatím nedokončeno)
NPC v RPG (zatím nedokončeno)
Specilní oblasti a budovy (částečně , zatím pár rozdělanejch pokusů)

Funkce:hledat , předzpracovat informace,najít nejvhodnější ,ukázat vhodnost,ukázat požadavky,ukázat otestovanost ....
* většina funkcí záleží na přesnějším nastavení a dostupnosti "tagů" u informací
* například najít nejvhodnější hodně záleži na povoleních skenovat psychiku a povolených napojeních (AINI, nadvědomí , průvodci ...) , zle také specifikovat
jako nejvhodnější dle koho , nebo pro jaký učel
* občas to hodí varování např: nejde stáhnout je blokováno , nedostatečné znalosti , nedostatečné schopnosti , neotestované data , potenciálně nebezpečné data , nebezpečí ,vedlejší efekty... (množství infa hodně záleží na kvalitě a nastavení) interface
Help! I'm a multidimensional being trapped in a linear time-space continuum!

Uživatelský avatar
ATA
Příspěvky: 1600
Registrován: stř, 28. kvě 2008, 18:55
Bydliště: Litovel
Kontaktovat uživatele:

Re: Mind quest

Příspěvekod ATA » sob, 30. kvě 2015, 19:31

in PROGRESS

Basic materials for defence( dobre pro přeheld o vlastní obraně , resitenci nepřítele )
* jen jeden z možnecjh "překladačů" ale lepší než nic
* je možné brát obecně nebo specificky jako obrana proti danému nepřítely (zaleží na nastevní je možne přepínat)

Paper 0 - 0,3% resistance

Cloth 0,3- 2 %
- "Armor" made of cloth is usually reserved for Squishy Wizard types and badass martial artists to whom Armor Is Useless. It also tends to be robes or clothing rather then actual protective gear.
For those who use it, cloth has a hierarchy all its own, ranging from cotton to silk to explicitly magical material.

Leather 2-15% , can be Magic
- Usually made from tanned leather or animal hides.
Here, the armor grades depend on the animal the hide came from.

Wood 4-20% sheld
- Usually the weakest type of weapons material you'll find, and not very good armor, either. Of course, certain weapons like bows or staves have no problem with this. That being said, if someone can kick ass with 'just' a wooden sword, he's grade-A Bad Ass material. This is historically the most common material for shields.
As with cloth and leather above, items made primarily from wood will often have a hierarchy where an item is more powerful depending on what type of wood it is made from .

Stone 15-25% , reduce of AGI
- Plain ol' stone, like flint or obsidian, is usually only found as part of heavy weapons like axes or hammers. Historically popular in areas lacking easily accessible sources of metalcraft, such as many natives to the western hemisphere.

Obsidian 25%

Bone 3-30%


Bronze 20-25%
- Usually the first metal weapons or armor you'll find and tougher than leather or wood. Sometimes preceded by weaker copper gear.

Brass - 25-30%
...Which sometimes shows up as an intermediary between bronze and iron.

Iron 30-36%
- The most common material for metal weapons like swords. One of the strongest mundane metals around. Generally includes steel but sometimes precedes the alloy in the hierarchy.

Meteoric Iron 36-42%
- Iron crafted from a meteor is always stronger than normal iron, and may carry divine properties since it fell from the heavens.

Steel 40%
- An iron alloy that contains enough carbon to allow heat-treatment. Steel was (and still is) so widely used for weapons and armor that the word has become almost synonymous with weapons. It is often the best of the "normal" materials. If the work is trying to be realistic, steel will probably be the best material because even today it is difficult to argue that anything else would be better. In more fantastical settings, steel might be merely the most common or even the weakest material because it is the standard to beat for everything below it on this list.

Apatite 50-54%

Zirconium 67%

Opal 67-70%

Silver to 60% for specific monstrs
- The main utility of silver weapons is in serving as an Achilles' Heel to supernatural creatures like werewolves or vampires. Still, because of this magical quality, silver is often treated as stronger than steel.

Gold +charisma (sebedůvěra)
- Soft and malleable even when cold and pretty much worthless outside of having a good electrical conductivity and resistance to corrosion. This is why some works try to justify 'gold' weapons as being actually gold-plated, or otherwise extensively decorated with the metal in question (though it still happens to be stronger than the plain stuff).

Mithril 70-75%

Iridium 70-80%

Titanium 80-85%

Wurtzite-BN 90-92%

Tetrabor 92-96%

ADNRs 96-99%

Adamantium 99-99,995%

Unobtainium 100%
Help! I'm a multidimensional being trapped in a linear time-space continuum!


Zpět na „Mind quest - RPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů